sâmbătă, mai 19, 2012



Lumea din jurul meu

Lumea din jurul meu întîi de toate o înțeleg prin ceea ce mă înconjoară – natura, persoanele dragi mie, casa mea, prietenii mei. Lumea din jurul meu e universul meu în care mă simt cel mai bine.

Iar dacă ar fi să vorbim la general despre lumea înconjurătoare, am spune că este frumoasă, la acest moment e mai verde ca niciodată, plină de viață. Însă oamenii? Oamenii de astăzi au devenit tot mai răi, mai invidioși, plini de ură, gîndindu-se doar pentru binele lor. Și de ce oare e așa? Unii zic că s-au schimbat vremurile, alții consideră că de vină este această goană după bani, goană după lux și bogăție… Dar oare chiar aceasta ne determină să uităm de omenie, iubire și caritate. De ce nu am putea să iubim ca altădată?

Totuși lumea din jurul meu e frumoasă…. Am părinți și bunici iubitori, ce îmi poartă de grijă, am alături prietenii dragi sufletului meu, am un acoperiș deasupra capului, am ceea ce mi-aș putea dori pentru a fi fericită. Dimineața mă trezesc și soarele strălucește deasupra mea, cerul senin adapostește stolurile de păsărele, pomii sunt în floare sau chiar au fructe, simt mirosul de flori de mai și mîngîierea razelor calde de soare…

Există și o parte negativă a lumii din jurul meu… Stăm prea mult sau muncim fără odihnă, bîrfim mai mult, cochetăm cu toate și ne facem că le știm pe toate, dar în principiu nu prea cunoaștem nimic… Ne-am învățat să nu muncim, ci doar să așteptăm să ni se dea, Internetul a devenit o mare parte din viața noastră, poate mai scump decît un prieten, nu mai știm să salutăm oamenii de pe stradă sau să spunem un simplu „Mulțumesc”. Și totuși trăim în secolul XXI, în lumea contemporană, aflați în punctul culminant al nivelului de cultură, educație și modernizare…

Pentru ca lumea din jurul nostru să fie așa cum ne-o dorim, pentru ca oamenii să devină mai buni și mai iubitori, pentru ca natura să fie mai protejată și să nu avem un mediu poluat, fiecare dintre noi ar trebui să-și aducă aportul la toate astea… Lumea se începe cu mine și cu tine, lumea începe cu noi, care suntem viitorul acestei țări, acestei planete numită Pămînt!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu