joi, aprilie 05, 2012


Odessa – port de vis

Ziua de 1 aprilie m-a prins la Odessa, in cel mai mare port maritim al Ucrainei si o importanta statiune turistica. Impreuna cu colegii mei de grupa timp de o zi am avut ocazia sa exploaram cele mai frumoase locuri ale orasului. Desigur ca mi-am inceput calatoria din port, de pe malul Marii Negre, unde am prins un frig, care mi-a patruns pana la oase, in schimb am auzit vuietul valurilor marii, am vazut yacht-uri, nave maritime de marimi impunatoare: “Zoya”, “Philipa”, “The Oceanic”, ne-am plimbat pe faleza, au facut ceva poze pentru a adauga in arhiva… Am inceput-o frumos, pentru ca eram toti impreuna si ne simteam bine, in pofida faptului ca timpul era cam posomorat si ne era cam frig...
Pentru a prinde la puteri dupa o noapte de nesomn si pentru a ne incalzi putin, am servit cate o cafea, cate un ceai la o cafenea in “Mорисикии  вокзал”. Mai apoi ne-am continuat calatoria prin oras… Ceia ce ne-a adus pe toti la Odessa a fost Carnavalul Iumorina, organizat cu ocazia Sarbatorii de 1 aprilie… Fiind ziua umorului si a zambetelor, am ras cu pofta si ne-am veselit la maxim… Strazile orasului erau incarcate pana la refuz de turisti din toate colturile Ucrainei si desigur ale Moldovei…Caci unde nu ne intorceam, auzeam limba materna…
Am ramas placuti surprinsi de centrul istoric al Odessei, de cladirile cu arhitectura de mare raritate, zugravite in culori vii, de marele havuz, a carui stropi de apa improspata aerul, de frumusetea monumentelor sculptate, a statuilor de bronz… Odessa intr-adevar mi-a ramas in memorie ca un oras curat, aranjat intr-un mod deosebit, in care se imbina perfect vechea arhitectura cu cele mai moderne blocuri… Si poate cel mai mult mi-a placut portul, pentru ca nu am mai fost intr-un port niciodata…
Calatoria la Odessa a fost una lunga si obositoare, dar plina de amintiri frumoase alaturi de scumpii mei colegi... Amintiri care le-am imortalizat in sute de poze pentru istorie… M-a bucurat si faptul ca mica vacanta la Odessa, ne-a unit mai mult, ne-am apropiat ca colegi, ca prieteni, ne-am cunoscut mai bine fiecare, iar aceasta cred ca este ceva benefic pentru un colectiv… Asa ca: “ Traiasca grupa 207 AP, Traiasca prietenia!”.
Daca doriti sa petreceti un weekend intr-un oras apropiat, va sfatui sa incercati destinatia Odessa… Pentru ca aveti multe locuri de vizitat, incepand cu faimoasele Trepte Potiomkin, Colonadele Grecesti, monumentele “Nevasta Marinarului”, “Copilul de aur”, renumita strada Deribasovskaia, scaunul de pe aceasta strada, inchinat celebrei piese de teatru” cele 12 scaune”, Delfinariul din Odessa si culminand calatoria prin Mall-ul EUROPA…
Bucurati-va de Odessa – portul de vis al Ucrainei!!!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu